Eerste BMF Vergadering

Goed nieuws : uw splinternieuwe federatie is nu echt van start gegaan. En het spreekt vanzelf dat we jullie iets willen vertellen over de eerste BMF vergadering.

Op 21 mei was men in Vilvoorde de begrafenis van Jean-Luc Dehaene aan het voorbereiden. Maar de groep die toen een restaurant binnen stapte had heel andere plannen. Sommigen kenden elkaar al, anderen ontmoetten elkaar voor het eerst. Jong of oud, Frans of Nederlands, man of vrouw, allen kwamen samen om ( eindelijk !) te starten met de federatie.

Na onze kennismaking mochten wij genieten van een hapje en een drankje, en dat op eigen kosten natuurlijk. Daarna nam voorzitter Charles het woord en stelde de uitgebreide agenda voor. Na een onzekere start kwamen de tongen stilaan los in het Nederlands ofwel in het Frans. Het was even wennen aan zo’n gemengd Belgisch onderonsje, maar het zou vervelend worden om alles te vertalen. En als je weet dat de vergadering nu al drie uur duurde …

De agendapunten en beslissingen volgden elkaar in snel tempo want er lag een stapel klussen te wachten. Eerst moest de vzw administratief in orde gebracht worden en allerlei praktische zaken opgestart. Het was heel positief dat diverse taken spontaan verdeeld werden onder bestuursleden en medewerkers, elk volgens hun eigen talenten. De brainstorming werd een tof moment en iedereen droomde luidop over de toekomst van BMF. Een stroom van ideeën zorgde voor magische energie toen de eerste plannen werden geboren voor een start-event dit najaar.

Het was bijna 23 u toen de boeken werden gesloten. Iedereen was moe maar tevreden en onze eerste vergadering was prima verlopen. En hoewel ons team met dertien aan tafel zat gebeurden er geen ongelukken, zelfs niet op de terugweg naar huis. 🙂

pips