R.I.P. – Vice President FISM ‘Gerrit Brengman’

| 0

GERRIT BRENGMAN Vice-president FISM Ere-lid BMF We zijn diep getroffen door het overlijden van onze vriend Gerrit Brengman. Van jongs af aan was Gerrit geïnteresseerd in magie. Naast zijn succesvolle beroepscarrière, die hij tot aan zijn pensionering voortzette, raakte hij … Lees verder

FISM Europe Manresa

| 0

Fantastisch nieuws van het EU FISM congres in Manresa. Onze Belgen hebben het fantastisch gedaan. LAURENT PIRON wint de EERSTE PRIJS en de GROTE PRIJS in de categorie ALGEMENE MAGIE. Hij wordt de beste goochelaar van Europa. Deze geboren Luikenaar … Lees verder

Décès de Robert Buysse

| 0

C’est avec une grande tristesse que nous apprenons le décès de Robert Buysse, membre actif du Club Royal des Magiciens de Bruxelles.Nos condoléances à sa famille et à ses amis. Met grote droefheid vernemen we het overlijden van Robert Buysse, … Lees verder

CLAUDE ISBECQUE – KLINGSOR

| 0

Décédé – overleden. Un grand homme nous a quitté / Een groot man heeft ons verlaten. Nos condoléances à sa famille / Ons medeleven aan zijn familie.

Inner Magic Circle Kortrijk verdwijnt.

| 0

Na 32 jaar kiest de goochelclub “Inner Magic Circle Kortrijk” ervoor om zichzelf te laten verdwijnen. De effenaf schitterende viering van het 30-jarig bestaan van IMC Kortrijk zindert nog steeds na, en toch kiest onze club ervoor om kort nadien … Lees verder

Le Royal Cénacle Magique de Bruxelles

| 0

Le Royal Cénacle Magique de Bruxelles De Cénacle Magique uit Brussel werd opgericht in 1957 en na 62 jaar bestaan besloten we om aan Zijne Majesteit de Koning de titel van Koninklijk aan te vragen. De oorspronkelijke aanvraag is op … Lees verder

Overlijden Jean Heylen

| 0

Goochelclub Mageia (uit Mol) heeft afscheid moeten nemen van één van hun leden. Jean Heylen is overleden op 2 april. Hij was, samen met Maurits Soetens en Rik Cools, medeoprichter van Mageia Mol. BMF wenst familie en vrienden veel sterkte … Lees verder

Overlijden Feys Michel

| 0

Notre ami Michel Feys nous a quitté. Le 15 mars il a été hospitalisé d’urgence et y est décédé à l’âge de 60 ans.Michel était Membre du Royal Cénacle Magique de Bruxelles depuis de très nombreuses années. Il en a d’ailleurs … Lees verder

BMF contest results

| 0

Result of the BMF contest 2019 – Stage & Close-Up  – Uitslag van de BMF wedstrijd 2019 – Toneel & Close-Up  –  Résultat de la BMF competition 2019 – Stage & Close-Up   Grand Prix – niet uitgereikt. – Grand Prix – non attribué. … Lees verder

Nieuwe voorzitter bij IMC

| 0

De goochelclub ‘Inner Magic Circle’ (Kortrijk) heeft een nieuw bestuur. De nieuwe president van de IMC club is Arvidius Viaene. Wij wensen de IMC-voorzitter en het nieuwe bestuur veel succes.

Algemene vergadering 2 Juni, 2019

| 0

Op 2 juni 2019 hield de BMF hun algemene vergadering. De BMF-delegatie aanwezig op de jaarlijkse algemene vergadering is momenteel bezig met de voorbereiding van het BMF-congres en het Belgisch kampioenschap op 13 oktober 2019 !!!

Les 52 – Een nieuw lid

| 0

De Belgische Magische Federatie is trots om de Royal Cercle Magique Liégeois ‘LES 52″ (Liège) als nieuw lid te mogen verwelkomen. Op 17 september 1968 dat werd in Luik de V.Z.W. “de 52 ” Magic Circle Liege opgericht  en is … Lees verder

Algemene vergadering 3 juni 2018

| 0

Op 3 juni hielden het BMF hun algemene vergadering. Het bestuur : Jean-Michel Hoeffelman, Mieke Buteneers , Philippe Van Der Maren, Herbos   Groepsfoto:

BMF day 2017

| 0

BMF day 2017 – enkele reacties en meningen. BMF day 2017 – some comments and opinions. Avis et commentaires de jour la plus récente BMF 2017.   Thank you so much for your kind attention and friendship on my behalf. The … Lees verder

Changement présidence Magic Club Belge

| 0

Bonjour à toutes et à tous.   En cette rentrée de 2017 pour le Magic Club Belge de Liège, suite à la décision de Joseph Messina de ne pas se représenter cette année à la présidence du Club (Il faut dire … Lees verder

General meeting – June , 2017

| 0

Assemblée générale  – Algemene vergadering – General meeting President/président/voorzitter: Phillipe Van der Maren Vice president/Vice Président/ondervoorzitter:  Herbos Treasurer/trésorier/penningmeester:  Jean-Michel Hoeffelman Secretary/sécretaire/secretaris: Monique Demeulemeester Monitoring finance/suivi des finances/toezicht financien: Jacques Piat Public relations  – Mark Frans Responsible jury/responsable du jury/ jury verantwoordelijke: Arthur Cardini

Belgian Championship of Magic 2017

| 0

Tous les candidats du concours – Alle kandidaten voor de wedstrijd ‘Belgian Championship of Magic 2017’ Félicitations à tous les participants du concours Championnat de Belgique de magie 2017. Vous avez tous contribué à la réussite de cette belle journée magique. … Lees verder

Cénacle Magique de Bruxelles

| 0

Lors de l’assemblée générale du Cénacle Magique de Bruxelles un nouveau comité a été élu ce 20 mars 2017. Il est composé comme suit : Président : Jacques Piat Vice-Président : Marc Decoux Secrétaire : Luc De Landtsheer Trésorier : … Lees verder

General meeting

26/06/2016 – Assemblée générale  – Algemene vergadering – General meeting Changements au sein du Bureau  –  Veranderingen binnen het Bureau  – Changes within The Bureau President/président/voorzitter: Phillipe Van der Maren Vice president/Vice Président/ondervoorzitter:  Herbos Treasurer/trésorier/penningmeester:  Guy Lambert Secretary/sécretaire/secretaris: Monique Demeulemeester Monitoring finance/suivi des finances/toezicht financien: … Lees verder

RCMB INFORMATION

| 0

INFORMATION – INFORMATIE ROYAL CLUB DES MAGICIENS DE BRUXELLES I.B.M. RING 86 January 12, 2016, the ROYAL CLUB des MAGICIENS de BRUXELLES held the investiture of its new President and Committee. Comité du Royal Club des Magiciens de Bruxelles : … Lees verder

Eerste BMF event – Ongezien Succes

| 0

Het vakblad voor goochelaars “Escamoteur” heeft een volledig artikel gewijd aan het succesverhaal achter het eerste BMF event. Lees hier het volledig artikel!

BMF is Belgisch!

| 0

De meeste landen hebben een nationale goochelfederatie die hun leden vertegenwoordigen op wereldniveau. Veel van die federaties bestaan al tientallen jaren en bouwden een rijke ervaring op. In België zijn er in het verleden veel pogingen geweest om een federatie … Lees verder

In the Media