In the Media

geplaatst in: Laatste Nieuws | 0

artikehln
Afgelopen zondag was het de eerste keer maar dan voor de Belgian Magic Federation oftewel de BMF. Vorig jaar april is deze federatie opgericht en bestaat uit ca. 320 leden van 14 goochelverenigingen uit “gans” België. Als je de uitgangspunten van de BMF samenvat dan zijn dat: het streven naar meer samenwerking tussen goochelaars en verenigingen, de Belgische magie op een hoger niveau krijgen én meer ondersteuning bieden aan jongeren in clubverband en coachen bij wedstrijden. “Geen woorden maar daden” zeggen we vaak in Rotterdam. Maar gisteren zag ik het ook in Vilvoorde. Wat mij betreft was het 1 + 1 + 1 = 4. Toen werd door de BMF voor de eerste keer namelijk het kampioenschap van België georganiseerd. De doelstellingen werden meer dan gehaald!

Het concours telde maar liefst 19 deelnemers over de verschillende categorieën. Veel sponsors waren binnengehaald want er was maar liefst 4000 euro te verdelen. Kampioen van België 2015 is het duo Kurt Demey en Stefan Paridaen.  Natuurlijk ben ik ook langs gegaan bij de dealers (koopzondag in Vilvoorde). Het leek wel een soort Blackpool mini market met zo’n 20 stands. Voor mij was het de eerste keer om bij een Belgisch goochel-event aanwezig te zijn. Maar dat zal vast niet de laatste keer zijn. Zeker niet als dit ook nog eens wordt georganiseerd door de BMF. Want hun eerste keer….die smaakt naar meer.

beste goochelaarkampioenbmf

Beste vrienden,

Ik wil jullie feliciteren voor de prima BMF Magic Day gisteren in Vilvoorde. Wij vonden het een bijzonder geslaagd evenement dat perfect georganiseerd was en hierdoor vlekkeloos verliep. Het hoge bezoekersaantal bewijst dat er echt behoefte is aan zo’n dag waarop ALLE Belgische goochelaars elkaar kunnen ontmoeten en van gedachten wisselen. Al jaren zat iedereen (en vooral de jongeren) te wachten op een representatief concours dat voor velen hét startpunt kan zijn voor hun carrière.  Proficiat voor het doorzettingsvermogen en de geweldige inzet.

Met hartelijke magische groeten