BMF is Belgisch!

De meeste landen hebben een nationale goochelfederatie die hun leden vertegenwoordigen op wereldniveau. Veel van die federaties bestaan al tientallen jaren en bouwden een rijke ervaring op. In België zijn er in het verleden veel pogingen geweest om een federatie op te richten maar die mislukten om allerlei redenen.

Wie die historie kent zag een BMF echt niet zitten :
“ Doe geen moeite mensen, want het is verloren tijd …“
“ In België is een goochelfederatie onmogelijk, kijk maar naar de politieke situatie “
“Waar zijn jullie toch mee bezig? Jullie zijn goed gek!“

Inderdaad, wij zijn een beetje gek en blijven koppig doorgaan. Want wij menen dat ons landje dringend nood heeft aan een goochelfederatie. BMF kijkt vooruit en trekt zich niets aan van politieke, culturele, taal of andere verschillen. De toekomst van de magie staat centraal en de leden verdienen het om eindelijk van allerlei voordelen te genieten.

Velen hebben de boodschap begrepen en nemen deel aan de BMF werkvergaderingen. De fundamenten van het BMF huis zijn intussen afgewerkt volgens plan. Na de vakantie (of noem het bouwverlof) zal het team beginnen met het oprichten van de muren. Met vallen en opstaan gaat het langzaam vooruit, want wij kunnen wel goochelen maar niet toveren.

Is het u ook opgevallen wat er gebeurde tijdens het WK voetbal? Plots stonden alle Belgen achter de Rode Duivels. Ons nationaal gevoel bereikte ongeziene hoogtepunten tijdens en na de topwedstrijden. Dat zal onvermijdelijk een positief effect op de jeugd produceren.

En wat kan in de sport moet mogelijk zijn in de goochelwereld.

Hartelijk dank aan iedereen die zwaaide met de tricolore kleuren van ons BMF logo, dat is echt sympathiek van jullie 🙂

MAGISCHE ZOMERTIPS – meer info op de BMF kalender

• Gent Tentoonstelling “Chapeau“ in Huis van Alijn
  • Gentse feesten met gratis optredens van 6 goochelclubs (19 tot 26 juli)