Reserveer uw plaatsen voor de show hier.

Tickets

Ongelooflijk maar waar….
Incroyable mais vrai…..
Incredible but true …..

Laurent Piron (Cercle Magique LIégeois Les 52) Is wereldkampioen goochelen in de categorie algemene magie en wint ook nog de GRAND PRIX. Dit is ongezien, PROFICIAT !!!!

Laurent Piron (Cercle Magique LIégeois Les 52) est le champion du monde de magie dans la catégorie magie générale et remporte également le GRAND PRIX. C’est du jamais vu. FELICITATIONS !!!
Laurent Piron (Cercle Magique LIégeois Les 52) is the world magic champion in the general magic category and also wins the GRAND PRIX. This is the first time this has ever happened. CONGRATULATIONS !!!

Onze tweede deelnemer, DOBLE MANDOBLE ( lid van Le Royal Cénacle Magique de Bruxelles) behaalde de tweede prijs in de categorie Stage illusies.
We mogen fier zijn op onze Belgische goochelaars !
Heel erg gefeliciteerd met deze fantastische prestatie.

D’autres bonnes nouvelles du Québec.
Notre deuxième participant, DOBLE MANDOBLE (membre du Royal Cénacle Magique de Bruxelles) a remporté le deuxième prix dans la catégorie illusions de scène.
Nous pouvons être fiers de nos magiciens belges. !
Toutes nos félicitations pour cette fantastique performance.

More good news from Quebec.
Our second participant, DOBLE MANDOBLE (member of Le Royal Cénacle Magique de Bruxelles) won the second prize in the category stage illusions.

We can be proud of our Belgian magicians !
Congratulations on this fantastic achievement.

Lezing door ALAIN SLIM over zijn leven als artiest.

Gisteren waren we te gast bij Les 52.
Het werd een heel aangename, luchtige lezing zoals alleen Alain dit kan. Het is impressionant wat hij in zijn 50 jarige carrière als goochelaar allemaal verwezenlijkt heeft; welke mensen hem beïnvloed en ook gestuurd hebben. De vele optredens in binnen- en buitenland met héél veel bekende artiesten.
Chapeau voor een leven vol magie, dat trouwens nog niet stopt. Alain blijft nog altijd optreden, het is een passie die niet zomaar stopt.
Gefeliciteerd !
Het BMF bestuur.
Conférence d’ALAIN SLIM sur sa vie d’artiste.
Hier, nous étions invités chez Les 52.
Ce fut une conférence très amusante, comme seul Alain sait le faire. Il est impressionnant de voir ce qu’il a accompli au cours de ses 40 ans de carrière de magicien ; quelles étaient les personnalités qui l’ont influencé et guidé. Les nombreuses performances dans en Belgique et à l’étranger avec de nombreux artistes célèbres.
Bravo pour une vie pleine de magie, qui ne s’est pas encore arrêtée. Alain continue à faire des spectacles.
La magie est une passion pour la vie.
Félicitations !.
Le bureau BMF.

Kan een afbeelding zijn van 5 mensen, staande mensen en binnen

Kan een afbeelding zijn van 3 mensen, staande mensen en binnen

Kan een afbeelding zijn van 3 mensen, staande mensen en , met de tekst BUJONIS Royal Cercle Magique Liégeois Les 52 9 Royal Cercle Magique Liégeois FISM Magicia BOURVIL MARIANO CORDY LEM MA KIGO

Lezing door ALAIN SLIM over zijn leven als artiest.
Gisteren waren we te gast bij Les 52.
Gefeliciteerd !
Het BMF bestuur.
Conférence d’ALAIN SLIM sur sa vie d’artiste.
Hier, nous étions invités chez Les 52.
La magie est une passion pour la vie.
Félicitations !.
Le bureau BMF.

Brocante / tweedehandsbeurs

GERRIT BRENGMAN
Vice-president FISM
Ere-lid BMF

We zijn diep getroffen door het overlijden van onze vriend Gerrit Brengman.
Van jongs af aan was Gerrit geïnteresseerd in magie. Naast zijn succesvolle beroepscarrière, die hij tot aan zijn pensionering voortzette, raakte hij steeds meer betrokken bij de goochelkunst, tot het punt waarop dit al snel zijn tweede, zo niet zijn eerste, passie werd.
Wij kennen Gerrit vooral als presentator, vooral op de mooie congressen die georganiseerd werden door “Mephisto “. Hij was ook betrokken bij de organisatie van gala’s en goochelshows, en was gedurende 15 jaar de “Monsieur Loyal”, van zijn voornaam Max, in de Magic Rubens in Brussel.

Maar het was vooral als jurylid op verschillende nationale en internationale goochelcongressen, waaronder de FISM-wedstrijden, dat goochelaars uit de hele wereld hem leerden kennen.

Zijn grote kennis van de goochelkunst, zijn belezenheid, zijn eerlijkheid en zijn nederigheid, en niet te vergeten zijn vele contacten en zijn vertaalvaardigheid, hebben hem de unanieme goedkeuring van zijn vakgenoten en van de organisatoren van congressen en wedstrijden in Europa, Azië en Amerika opgeleverd.

Gerrit is sinds 1982 lid van het bestuur van de FISM.
In 2000 werd hij, samen met zijn vriend Domenico Dante, verkozen tot secretaris van de FISM.
Van 2009 tot 2018 was hij vicevoorzitter.

Als erkenning voor wat hij voor de magie in België en in de wereld heeft gedaan, ontvangt hij de volgende titels:
• Erelid van de CBI
• Erelid van de Club Magico Italiano
• Erelid van Magic Victoria
• Erelid van de Belgische Magische Federatie (BMF)
• Life Time Achievement Award, 2011 in Blackpool
• Murray Merit Award, 2012

Ondanks zijn lange en vaak pijnlijke ziekte, die hij vernam bij zijn terugkeer van het ASM en IMB Congres in Louisville in juli 2008, bleef hij tot het einde toe actief in de wereld van de magie, waarbij hij zijn vriend Domenico Dante bijstond met zijn gekende en gewaardeerde efficiëntie en objectiviteit. Uiteindelijk, na vele jaren van strijd tegen dit kwaad dat aan hem heeft gevreten, zal hij deze ongelijke strijd verliezen.

Gerrit was altijd een groot voorstander van de Belgische Magische Federatie (BMF) en werkte mee aan het opstellen van haar statuten; hij gaf ons altijd zijn volledige steun en gedegen advies. Wij zijn hem zeer dankbaar.

Wij verliezen in hem een toegewijde en zeer gewaardeerde collega. Hij laat een grote leegte achter, de goochel congressen zullen nooit meer hetzelfde zijn !

Onze innige deelneming en veel moed aan zijn vrouw Lut, zijn dochter Malaika, zijn familie en zijn vele vrienden.
Het BMF bestuur